Skip to content
  • Home
  • Subscribe / donate
  • Events calendar
  • Business Directory
  • FAQ
  • News
    • Local
    • National
    • Israel
    • World
    • עניין בחדשות
      A roundup of news in Canada and further afield, in Hebrew.
  • Opinion
    • From the JI
    • Op-Ed
  • Arts & Culture
    • Performing Arts
    • Music
    • Books
    • Visual Arts
    • TV & Film
  • Life
    • Celebrating the Holidays
    • Travel
    • The Daily Snooze
      Cartoons by Jacob Samuel
    • Mystery Photo
      Help the JI and JMABC fill in the gaps in our archives.
  • Community Links
    • Organizations, Etc.
    • Other News Sources & Blogs
  • JI Chai Celebration
  • JI@88! video

Recent Posts

  • Or Shalom reopens its doors
  • JFS from past to future
  • Need holistic approach
  • Sharing stories, advice
  • Journalist shares fears
  • Skills to live together
  • Road to independence
  • Cutting grass with scissors
  • Zionism as a solution
  • Deceit, desire & the divine
  • Reclaiming sacredness
  • Creative project ideas
  • Summer squares and cobbler
  • Thou shalt … summer commandments
  • Legal help for students
  • Revisiting myth of Lilith
  • Wrong person rebuked
  • Canada’s mixed messages
  • Questions for museum
  • Symposium on antizionism
  • Making soccer political
  • CJPAC lauds Pulver’s impact
  • City recognizes Vrba’s legacy  
  • Organ donation saves lives
  • Theodore’s March premiere
  • A healing Shabbaton
  • Supplying healthy food
  • A chime of metal tags
  • Yellowknife seder a first
  • Ishai energizes, unifies
  • A Lag b’Omer to remember
  • Expanding the healing
  • Hannah Senesh – a unique hero
  • Community milestones … May 2026
  • Деньги до зарплаты на карту Займ до зп онлайн за 5 минут 2026
  • Микрокредит онлайн в Казахстане Микрозайм в Акшамат

Archives

Follow @JewishIndie
image - The CJN - Visit Us Banner - 300x600 - 101625

תגובתי לכתבה על ישראלים שרצו להגר לקנדה ולא קיבלו אותם עם שטיח אדום

0 Flares 0 Flares ×

הכתבה

אכן יש אנטישמיות בקנדה כמו במרבית המדינות בעולם לאור מה שישראל עשתה בעזה. לפני כניסת צה”ל לעזה (לאחר השבעה באוקטובר) טענתי שהפעולה הצבאית שם תגרום נזק אדיר לישראל. זה כולל גם את הישראלים והיהודים בעולם. לישראלים בארץ לא היה אכפת כלל ממה שצה”ל עשה בעזה ונעשו דברים חמורים ביותר וחפים מפשע נהרגו. למרות השבעה באוקטובר זה לא היה צריך לקרות. עכשיו כאמור רואים את המחיר

מי שמתלונן שקר קנדה הוא טיפש מטופש. הרי ידוע שקנדה היא מדינה קרה והרבה יותר קרה מישראל. הישראלים ברובם לא יכולים לסבול קור ואין להם אפוא מה לחפש בקנדה

“ישראלים רבים שהיגרו חשבו שמחכים להם פה עם שטיח אדום”. באמת? למה? זו מחשבה אווילית המתאימה לישראלי הצפוי שחושב שכל העולם מתנהל סביבו, שכולם צריכים לקבלו בחום ואהבה? האם מישהו המתין לי בנחיתתי בוונקובר עם שטיח אדום והתחיל להחמיא ולדאוג לי? כל מה שעשיתי היה בזכותי בלבד, ללא עזרה של חבר או בן משפחה. אם הייתי ממתין לשטיחים אדומים בוודאי שהייתי נכשל כאן. האם לבנו של אחי ואשתו המתין מישהו בנחיתתם בארה”ב? הם עשו שיעורי בית כנדרש, לפחות לאישה הייתה עבודה מראש, הם ידעו מה צריך ללמוד וכיצד להתקדם מקצועית, ללא שום “ישראליות” שיכולה רק להזיק

“ישראלים רבים לא מבינים שהם מהגרים” – נכון מאוד. הם לא מבינים שבקנדה כמו כל מדינה מערבית, אין מפעילים קשרים אישיים, לא מפתיעים בביקורים לא מתוכננים, לא “קופצים” לפגישה עם מנהל סניף הבנק ללא תיאום מראש, ולא נתונים לך שום חשיבות כיוון שהגעת בישראל – על מה ולמה

כל מי שהיגר לקנדה (ובכלל לכל מדינה אחרת) עליו לדעת מראש מה כולל תהליך ההגירה, הדרישות המדויקות, הניירת הנכונה, ומה צריך להציג בפני השלטונות. כמובן צריך לדעת פחות או יותר כמה זמן זה יקח. אני למשל ידעתי שכדי לקבל את האזרחות הקנדית עלי לשהות בקנדה במשך שלוש שנים. ולכן לא עזבתי את המדינה באותה עת למעט פעם אחת לעשרה ימים, ולכן נאלצתי להמתין לאזרחות שלוש שנים+עשרה ימים. אם זה לא היה מתאים לי הייתי עוזב. מה שמתלונן שלא יהגר

אכן צריך “ניסיון קנדי” בכל עבודה רצינית. זה ידוע מראש ומי שאינו יודע זאת הוא פשוט לא רציני. ומה עושים: אפשר להיות עצמאי, להתחיל לעבוד כשכיר בעבודה פשוטה ולהתקדם, להשלים לימודים בקנדה ועוד

אכן קנדה יקרה מאוד אך לא יותר מישראל. הכל מתייקר בכל מקום בעולם ומי שיש לו בעייה אם זה שלא יהגר למדינה מערבית

נכון בתקופת הרפר היה טוב יותר לישראלים לעומת כיום. המלחמה של ישראל בעזה כאמור גרמה נזק איום לישראל שהיא כיום אחת המדינות השנואות בעולם. ולכן גם ישראלים ויהודים בעולם משלמים מחיר כבד. זה נורא ואיום אך בישראל לא מבינים זאת. כמובן שמי שמדבר עברית ברחוב ומסתובב עם סמלים יהודים וישראלים נמצא בסכנה גדולה יותר

לישראלים קשה לפצח את התרבות הקנדית או בעצם כל תרבות שהיא לא ישראלית. הישראלים לא מבינים שבמערב לא אוהבים את ההתנהגות הישראלית, השחצנות, הוולגריות, הבלתי אמצעיות, הספונטניות ללא גבול, להתקשר בטלפון לאחרים בכל שעה, וכאמור לפגוש אחרים כולל חברים ללא תכנון מראש

בסיכומו של דבר: מי שרוצה להגר לקנדה או לכל מדינה אחרת במערב מוטל עליו לעשות שיעורי בית רציניים ביותר. מי שרוצה להתנהג כישראלי מצוי במערב עדיף שלא יהגר

Print/Email
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 0 Flares ×
Posted on November 26, 2025November 13, 2025Author Roni RachmaniCategories עניין בחדשותTags Canada, immigration, Oct. 7, קנדה, שבעה באוקטובר, תהליך הגירה

Post navigation

Previous Previous post: Lessons in Mamdani’s win
Next Next post: From the archives … Hanukkah
Proudly powered by WordPress